Onderzoek naar kledingMERKEN voor vrouwen van zekere leeftijd

Je wordt ouder en je lichaam verandert mee. Het lijkt wel of je billen richting je buik en maag zijn gewandeld. En waar is die taille gebleven? Je armen zwellen op en verslappen als je er niets aan doet. Ook vrouwen die slank blijven, merken dat hun verhoudingen veranderen. Weet je dat zelfs je vingers doorgroeien, net zoals je oren en je neus?  Ik merk het aan mijn ringen die strakker gaan zitten!

Winkels speciaal voor 50plussers?

Zijn er winkels of ontwerpers die inspelen op het veranderende lichaam van vrouwen van een zekere leeftijd? De helft van de Nederlandse bevolking is tenslotte boven de 50. Ik ben op onderzoek gegaan en mijn conclusie is dat kledingmerken vooral ‘leeftijdsloos’ bezig zijn en duurzaam.  Grote gemene deler is dat veel merken letten op comfort en pasvorm, dat laatste juist voor de dingen die wij graag verdoezelen. En dat is van alle leeftijden! Sommige winkels en merken trekken wel degelijk de oudere doelgroep aan, maar dat is vooral omdat deze in de hogere prijsklasse zitten.

Onderzoek naar kledingmerken, winkels en winkelketens

Ik heb een variëteit aan stijlen en winkels uitgezocht in verschillende delen van het land. Per winkel of merk heb ik de prijsklasse aangegeven: Laag: tot € 100, Midden € 100-200, Hoog: vanaf € 200, uitgaande van jurken en broeken in de zomercollectie. Deze keer belicht ik de kledingMERKEN. Bekende(re) merken heb ik buiten beschouwing te laten. Sommige kun je gewoon in de winkel kopen, andere alleen via internet. Klik op elk kledingmerk voor de link.

Kledingmerken

Pak in travelstof. Valt heel soepel en tekent nauwelijks als je de wat dikkere variant gebruikt. Dit is van Mi Piaci

Kledingmerken A tm M

AimmeaStijl: Elegant, classy en stoer. Ruimvallende, comfortabele modellen in ademende, natuurlijke stoffen. De ongevoerde jasjes voelen minder snel warm; heel prettig bij opvliegers! Alleen (effen) zwart, grijs en wit. Ontwerpen zijn onderling te combineren. ‘Maatloos’ en leeftijdsloos. Prijsklasse: midden.

ChiaricoStijl: Klassiek, sportief. Soepele stoffen, redelijk aansluitend. Met speciale technieken worden oneffenheden gecamoufleerd zonder de vrouwelijke vormen te verbergen. Dit merk je bijvoorbeeld de dubbele band op rokken en broeken, die corrigerend werkt en zeer comfortabel zit. Ook maakt Chiarico kleding voor de verschillende vrouwenfiguren. Prijsklasse: midden.

Elizz in DeventerStijl: vrolijk, vrouwelijk, à la King Louis. Aansluitende kleding in veelkleurige prints, zachte, soepele, veelal natuurlijke stoffen. Kleding wordt in eigen beheer gemaakt. Bestaande maten kunnen aangepast worden.  Prijsklasse: laag.

Eve in ParadiseStijl: Vrouwelijk en sportief. Hoge kwaliteit natuurlijke stoffen. Comfortabel, soepel vallend. Heeft t/m maat 46, mooie zijde tops die langer vallen, over de billen, wijdere modellen broeken. Prijsklasse: midden.

Gudrun SjodenStijl: Folklore, bohemien, beetje meisjesachtig. Ruim en soepel vallend, veel laagjes, kleurrijk, veel prints. Omdat de ontwerpster zelf dik over de 60 is, kent zij het ouder wordende lichaam. Prijsklasse: laag tot midden

Kledingmerken N tm Z

Oska Stijl: Casual en elegant. Duidelijke, simpele vormen, wijd vallend. Natuurlijke stoffen, waaronder veel linnen.  Voornamelijk effen en meestal rustige prints. Prijsklasse: midden tot hoog.

Penn & InkStijl: Sportief, klassiek. Veel effen, rustige kleuren, richting aardetinten. Niet heel strak aansluitend. Geven aan vooral voor reizigers te ontwerpen, gebruiken veel travelstof en kleding zit niet te strak. Prijsklasse: midden

Studio AnneloesStijl: Sportief en vrouwelijk. Niet te veel frullen. Prints en effen. Werken veel met Travelstof. Slimme trucjes zorgen ervoor dat de pasvorm perfect is en de kleding lekker zit, ongeacht je figuur. Prijsklasse: midden.

ZenggiStijl: klassiek, vrouwelijk. Rustige uitstraling, veel effen kleuren, soepel vallende stoffen. Eén van de eerste online winkels. Prijsklasse: midden tot hoog.

 

Weinig foto’s

Helaas kan ik geen foto’s plaatsen van de merken zelf ivm auteursrechten, maar overal staat een link naar de genoemde merken. Zo kun je zelf kijken welke je aanstaan.

Lees ook

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *